Graafinen suunnittelu blogi

Kohderyhmä

Laajan kohderyhmän siunaus ja kirous. Markkinointia tehdessä kohderyhmän rajaaminen on tärkeää. Mutta se ei ole aina niin yksinkertaista. Jos tuotteellasi tai palvelullasi on tarkasti rajattu yleisö, markkinoinnin kohdentaminen on helpompaa. Valitset sopivat mediat ikäryhmän, sukupuolen, elämäntyylin ja sosioekonomisen taustan perusteella. Kun tunnet kohderyhmäsi, pystyt sitouttamaan heitä paremmin. Brändin visuaalinen ulkoasukin on helpompi suunnitella.  Joskus yrityksen […]

Kohderyhmä Read More »

Walkia-nimen synty

Kun Walkia syttyi. Kymmenen vuotta sitten mietin yritykselleni nimeä. Halusin sen viittaavaan lämpöön ja valoon, olevan helposti lähestyttävä ja mielellään suomen kieltä. Haaveilin loisteesta, hehkusta, hohteesta ja säteistä, mutta kaikki olivat jo käytössä. Täällä Varsinais-Suomessa iäkkäämmät ihmiset voivat tulesta puhuessaan vieläkin käyttää sanaa valkia. ”Mullo vilu. Pistäs Masa takkaa valkia!”. Yritykselleni tuo tulta ja valkoista väriä

Walkia-nimen synty Read More »

10 vuotta yrittäjänä

10 vuotta yrittäjänä

Miten päädyin yrittäjäksi? Perustin graafisen suunnittelun yritykseni tammikussa 2013. Yrittäjyys on tullut verenperintönä. Perheelläni oli puutarhatila, jonka hoitamista lapsena sivusta seurailin. Noista ajoista muistan joitain tunteikkaita, hyviä ja huonoja hetkiä. Jos kaali- tai viljasato jostain syystä epäonnistui, taivaanrantaan kerääntyi mustia pilviä. Isot kaupat tai päätökseen saatu, lukemattomia työtunteja vienyt urakka aiheuttivat valtavaa riemua. Välillä tehtiin

10 vuotta yrittäjänä Read More »